Isnin, 29 Jun 2009

Kapalterbang Kawalan Jauh Berkuasa Elektrik (Flying Fox - Electric Powered Glider)



Kapalterbang ini bernama Flying Fox - Electric Powered Glider. Boleh terbang naik ke aras hingga 100 kaki lebih. Tempoh terbang lebih kurang 10 -15 minit. Mudah untuk take off dan landing. Alat kawalan jauh disediakan dengan gelombang HF (27.145MHz). Harganya ialah RM160.00 seunit. (berbanding kapal terbang berkuasa minyak, harganya RM1800++). Berguna untuk mendedahkan anak-anak, pelajar, atau sesiapa sahaja dengan dunia aeronautik atau aeroangkasa. Prinsip aerodinamiknya adalah sama seperti kapalterbang sebenar.

11 ulasan:

  1. Salam,

    Berkuasa bateri? perlu di cas?

    Orait.. dekat sini aku tengok banyak orang dok main, yang menjadi minat diaorang ialah helikopter...

    Orait..

    BalasPadam
  2. Ya. Cas semula. 4 jam sekali cas.

    BalasPadam
  3. Salam Fakhrul

    Beli kat mana? Changlung?

    Lukman

    BalasPadam
  4. mana mau dapat ini barang tauke?

    BalasPadam
  5. Koi, kalu berhajat, dapatkan dari saya. Saya tauke kecik. :)

    BalasPadam
  6. sy berminat. nie email saya. juhairi007@yahoo.com. boleh contact email, facebook, myspace. or boleh dtg blog saya. saya student uum. so boleh deal kat uum x?

    BalasPadam
  7. Owh..maaf saya terlupa nak beri response. Jika berminat SMS saja di 0129304717.

    BalasPadam
  8. salam, saya ingin bertanya, bagaimana cara hendak membuat alat kawalan jauh?

    "saya budak baru belajar"...harap dapat membantu saya..:-)

    BalasPadam
  9. Mcm mana nak buat tempahan kalau kat sabah,coz kalau pos tu barang x rosak kah tu

    BalasPadam
  10. Saya nak buat satu tempahan,tp kat sabah.tu barang x rosak kah tu

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...