Ahad, 14 November 2010

Pengusaha Pokke (Gecko) Di Changlun Peroleh Ribuan Ringgit Sebulan

Petang tadi saya berpeluang menemuramah seorang pengusaha perternakan pokke atau gecko di Changlun. Beliau yang dikenali sebagai Encik Am memberitahu bahawa beliau berperanan sebagai pembeli serta penjual haiwan berkenaan. Beliau menegaskan bahawa individu yang berminat dalam bidang ini supaya berwaspada supaya tidak ditipu. 
Pokke milik Encik Am. Perhatikan ekornya yang bercabang dua. Payah nak cari ni.

Pastikan bahawa anda berurusan dengan pembeli atau penjual yang tulen. Ini adalah kerana terdapat penjual yang menipu dengan cara memasukkan bendasing ke dalam tubuh haiwan berkenaan supaya nampak besar dan berat. Antaranya ialah dengan memasukkan timah, besi, getah, dan silikon.

Beliau juga menjelaskan kepada saya bahawa haiwan ini telah diiktiraf oleh WHO sebagai antara 15 spesis yang mempunyai nilai perubatan tinggi. Perkara ini boleh diperolehi dari laman sesawang WHO sendiri.
Masih baru lagi ni.

Encik Am sangat serius dalam bidang ini. Kini beliau memperoleh 'ribuan ringgit'  setiap bulan dengan aktiviti penjualan haiwan yang ada nilai perubatan ini. Kepada sesiapa yang berminat untuk membeli atau menjual pokke / gecko boleh menghubungi telefon bimbit beliau - 0125766845.
Pengusaha pokke yang simple.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...